“5-10 YIL İÇİNDE LASTİK SEKTÖRÜNDE CİDDİ DEĞİŞİMLER OLACAK”

[caption id="attachment_9404" align="alignright" width="500"] Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman[/caption] Brisa’nın “Yıllık Değerlendirme Toplantısı”nda konuşan Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, lastik sektöründe değişen trendlerden sürdürülebilirlik faaliyetlerine kadar geniş bir yelpazede görüşlerini paylaştı

[caption id="attachment_9404" align="alignright" width="500"] Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman[/caption]Brisa’nın “Yıllık Değerlendirme Toplantısı”nda konuşan Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, lastik sektöründe değişen trendlerden sürdürülebilirlik faaliyetlerine kadar geniş bir yelpazede görüşlerini paylaştı. Şirketin 2014 finansal sonuçlarını ve 2015 yılıyla ilgili hedeflerini açıklayan Hakan Bayman, Brisa’nın bir sanayi şirketinden inovasyon şirketine dönüşümünü başarıyla sürdürdüğünü dile getirdi. DÜNYA LASTİK PAZARINA ÇİN VE HİNDİSTAN’IN ETKİSİBrisa Genel Müdürü Hakan Bayman toplantının başında dünya lastik pazarı hakkında bilgi verdi. Dünya lastik pazarının 1.7 milyar adet lastik satışına ulaştığını söyleyen Hakan Bayman, pazarın son 5 yılda yüzde 28 oranında büyüme gösterdiğini ve bu büyümede Çin ve Hindistan’ın çok büyük etkisi olduğunu açıkladı.AVRUPA, 206 MİLYON ADETLİK PAZARAvrupa lastik pazarının 2012’de yüzde 18, 2013’te ise yüzde 3 daraldığını hatırlatan Bayman, pazarın 2 yıl aradan sonra geçtiğimiz yıl yüzde 2 oranında büyüme gösterdiğini belirtti. Bayman, konuşmasında Avrupa’nın dünya lastik pazarındaki yerinin 206 milyon adetlik lastik satışı ile yüzde 12 seviyesinde olduğu bilgisini verdi.TÜRKİYE LASTİK PAZARI GEÇEN YIL YÜZDE 1.5 KÜÇÜLDÜTürkiye lastik pazarının büyüklüğünün 20 milyon adetlerde olduğunu kaydeden Bayman, bu rakamla Türkiye pazarının Avrupa pazarının yüzde 10’u kadar bir büyüklüğe sahip olduğunu ifade etti. Türkiye lastik pazarının geçtiğimiz yıl yüzde 1.5 oranında küçüldüğünü belirten Bayman, bu küçülmenin nedenini ise şöyle açıkladı: “Özellikle ticari araçlar lastik pazarında geçen yıl bir daralma yaşandı. Binek lastik pazarında da ilk 6 ay bir daralma yaşandı ancak kış lastikleri ile birlikte binek pazarı büyümeye geçti.” “TÜRKİYE’DEKİ HER 3 LASTİKTEN 1’İNİ BİZ SATIYORUZ”“Bu yılın ilk üç ayın pazarın büyüdüğünü görüyoruz” diyen Bayman, “Geçen yıl toplam satış gelirlerimiz 1.489 milyon TL, net kar 144 milyon TL oldu. 1988 yılından beri 920 milyon dolar yatırım yaptık. Türkiye’de her 3 lastikten 1’ini biz satıyoruz. Çalışan sayısı 2 bin 500 kişiye ulaştı. Aksaray’da ilk ayağı 300 milyon dolar olana yatırım bize yüzde 30’luk bir kapasite artışı getirecek” dedi. “ULAŞIMDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÖNEMLİ DEĞİŞİKLİKLERE NEDEN OLACAK” Konuşmasında geleceğin dünyasındaki trendler hakkında da bilgi veren Bayman, konuşmasında özellikle sürdürülebilirlik konusuna ağırlık verdi. Ulaşımda sürdürülebilirliğin gerek Türkiye için gerekse Avrupa için çok önemli değişikliklere neden olacağını söyleyen Bayman, karayolu ulaşımının Avrupa Birliği’ndeki toplam karbon salınımının yüzde 20’sini oluşturduğunu vurguladı. 1990-2010 yılları arasında karbon salınımının yüzde 23 arttığına dikkat çeken Bayman, Avrupa’da binek ve hafif ticari araçlar için regülasyon hazırlığının olduğunu söyledi. “SON 10 YILDA KARBON EMİSYONUNU YÜZDE 26 AZALTTIK” Brisa olarak sürdürülebilirliği ekonomik, toplumsal ve çevresel olarak gördüklerini ifade eden Bayman, özellikle çevresel sürdürülebilirlik konusunda neler yaptıklarını şöyle sıraladı: “Son 10 yılda karbon emisyonunu yüzde 26 azalttık. Enerji tasarrufumuz 2008’e göre yüzde 12 arttı. Tüm ofislerimizde yeşil ofisi destekliyoruz. Kuyu suyu tüketimimiz 2008’e göre yüzde 53 azaldı. 2010 yılına kıyasla, evsel atıklarımız yüzde 36 azaldı. Çevreci ürün ve hizmetlerimizle de sektöre öncülük etmeyi sürdürüyoruz. Binek lastiklerimizin yüzde 28’i Ecopia & Greenways markalı çevre dostu lastiklerden oluşuyor. Lastik kaplama markamız Bandag ile de geçtiğimiz yıl içerisinde yaklaşık 130 bin ticari lastik kaplayarak atıkların azaltmasını sağladık”SOLAR IMPULSE  İÇİN #gunesledevrialem ETİKETİ Brisa çatısı altında yürüttükleri sürdürülebilirlik faaliyetlerinin yanı sıra, bu alanda global arenada atılan adımları da yakından takip ettiklerini dile getiren Bayman, tek damla yakıt kullanmadan, sadece güneş enerjisi ile dünya turu atmak üzere yola çıkan Solar Impulse uçağına da bu vizyonla sponsor olduklarını belirtti. “Yolculuğun geleceğini tasarlama vizyonumuz ışığında, Solar Impulse gibi tüm dünyada ses getiren bir sürdürülebilirlik ve inovasyon projesine Türkiye’den sponsor olan tek marka olmanın gururunu yaşıyoruz” diyen Bayman, Solar Impulse’ın, yenilenebilir enerji kaynaklarının ve temiz teknolojinin gücünü kitlelere göstermesi açısından büyük önem taşıdığının altını çizdi. Solar Impulse’ın yolculuğunun Türkiye'den de izlenmesi için sosyal medya üzerinde etkin bir çalışma yürüten Brisa, yeni kampanyasıyla yenilenebilir enerji kaynaklarının önemiyle ilgili farkındalık yaratmayı hedefliyor. Kampanya kapsamında 20 Nisan'dan itibaren #gunesledevrialem etiketi ile Instagram, Facebook, Twitter ve Periscope üzerinden "yenilenebilir enerji ve yolculuğun geleceği" temalarında en güzel içeriği paylaşan kullanıcılar isimlerini Solar Impulse’ın kanadı üzerindeki güneş hücrelerine yazdırılacak. Her hafta, jürinin belirleyeceği bir kişi bu tarihi uçuşun bir parçası olma şansını yakalayacak. “2008’DEN BU YANA LASTİKLERİMİZİN AĞIRLIĞINI YÜZDE 25-30 HAFİFLETTİK” Toplantının soru-cevap bölümünde bir soru üzerine Bayman şu açıklamayı yaptı: “2008’den bu yana lastiklerimizin ağırlığını yüzde 25-30 hafiflettik. Lastiğin ana ham maddesi doğal kauçuk. Ortağımız bir çiçek tohumundan tamamen doğal kauçuğun yerini alabilecek bir çalışmanın patentini aldı. Ama bu çok ciddi bir değişim. Bunlar önümüzdeki 5-10 yılda lastik sektöründe ciddi değişimlere neden olacak”BU YILKİ YATIRIM HEDEFİ 110 MİLYON DOLAR 2014 yılında 2013’e oranla satış gelirlerini yüzde 14, net karını ise yüzde 29 arttıran Brisa’nın toplam satış gelirleri 1.693 milyon TL; net karı ise 186 milyon TL olarak gerçekleşti. Şirketin ihracat gelirleri de 2014 yılında yüzde 24’lük bir artış göstererek 347 milyon TL’den 430 milyon TL’ye yükseldi. Brisa, 2015 yılı sonu itibarıyla yüzde 8-10 aralığında bir ciro artışı sağlamayı ve 100-110 milyon dolar yatırım yapmayı hedefliyor.BRİSA'NIN 2013 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORUNU GÖRMEK İÇİN SurdurulebilirlikRaporu2013