6 YILDA 8 KAT BÜYÜMEYİ BAŞARDI!

“Biz şehir havalimanı olacağız

“Biz şehir havalimanı olacağız. Her ne kadar bu işe başladığımız zaman uzak olarak nitelendirsek de bugünlerde yakın sayılır hale geldik” diyen İSG CEO’su Gökhan Buğday, bugüne kadar havalimanına 336 milyon euronun üzerinde yatırım yaptıklarını vurguluyor ve ekliyor: “Bu yıl 6 milyon euroluk yatırımımız daha var. Önümüzdeki yıl 10-12 milyon euroluk bir planımız var fakat bu önümüzde ki süreçte değişebilir.”[caption id="attachment_5543" align="alignright" width="500"] İSG CEO’su Gökhan Buğday[/caption]ÖZEL HABER -Türk havacılık sektörü son 10 yılda çok önemli gelişme kaydetti. Bu gelişmeden nasibini İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı (İSG) da aldı. Bu dönemde İSG, her yıl yolcu sayısını artırarak büyümesini sürdürdü. İSG’ye şu an dünyanın önde gelen havayolu firmalarının da içinde bulunduğu 50 firma uçuş gerçekleştiriyor. Birçok önemli havayolu firması ile görüşmeler yapan İSG yönetimi yakın zamanda bu sayıyı daha da yukarılara çekmeyi hedefliyor. Bu yılın ilk yarısında yüzde 33’lük bir büyüme başarısı gösteren İSG’nin yılı ortalama yüzde 30’luk bir büyüme ile kapatması bekleniyor. www.yesillojistikciler.com olarak İSG CEO’su Gökhan Buğday’a İSG’nin bugünkü durumunu, gelecekle ilgili hedeflerini, havalimanına yapılan yatırımları, 2. pistin durumunu, HABOM projesini, 3. havalimanını sorduk. İşte Gökhan Buğday’ın bu konulara ilişkin açıklamaları… “YILI YÜZDE 30’LUK BİR BÜYÜME ORTALAMASI İLE KAPATIRIZ”Bu yılın ilk 6 ayında yüzde 33 büyüdük. Toplam yolcu sayımız 10 milyon 845 bin 33 oldu. Haziran ayında ki büyümemiz ise yüzde 26 olarak gerçekleşti. Sanıyorum yıl bazında büyümeyi yüzde 30 civarında kapatacağız. Bu da bizi 2009 ve 2010 yıllarında olduğu gibi bu yılda kendi kategorimizde (10 milyon ile 25 milyon arası) en fazla büyüyen havalimanı konumuna getirecek.“2015’TE ÜST LİGE ÇIKACAĞIZ”2015 yılında ise en üst lige çıkacağız çünkü kategorileşmede 25 milyondan sonrası en üst kategoriyi ifade ediyor ve bu büyüme bizi oraya taşıyacak. Havayollarının büyümesi bizi pozitif etkiliyor. Büyüme oranımız ile çalışmalarımızın karşılığını tam anlamıyla alıyoruz. Bu durumda çalışanlarımız, paydaşlarımız ve ortaklarımız açısından mutluluk verici bir şey. Altyapıyı sağlam tutup yönettiğimiz sürece böyle devam edeceğine inanıyoruz.QATAR İLE 1.5 YIL YOĞUN BİR GÖRÜŞME YAPTIK VE SONUNDA İNANDILAR VE DE GELDİLERSabiha Gökçen’i halihazırda kullanan 50 havayolu firması bulunuyor. Görüşmelerimiz sıkı bir şekilde devam ediyor. Qatar ile 1.5 yıl yoğun bir görüşme yaptık. Sonunda bu marketin hızlı büyüdüğüne, bu pazarın kendi pazarlarında iyi bir netice vereceğine inandılar ve geldiler. Bizim için Qatar’ın uçuşunu buradan başlatması çok büyük bir imkan. O bölgede tereddüdü ve kararsızlığı olan diğer havayollarını da etkileyerek karar verme aşamasına getireceğine inanıyorum. Şu an uçuşlar iyi gidiyor. Yakın bir süreçte günlük uçuşlara da geçileğini belirttiler. Ortaya çıkan bu güzel neticeyi diğerleri de takip edecek.“2015’TE AVRUPA’DAN 2 SÜPRİZ BEKLİYORUZ”Avrupa’daki taşıyıcılarla yola devam ediyoruz. Açıldığımız günden beri yılda en az 3-4 kez görüşüyoruz. Fakat henüz orada ki durgunluk harekete geçmediği için yeni bir hat yatırımı düşünen havayolu şirketi yok. Onlar da 2014’ü iyi bir şekilde geçirebilirlerse 2015’in yazına bir iki tane sürpriz yapabilirler diye düşünüyorum. Hangi havayolları diye soracak olursanız inanın şuan biz bile tahmin edemiyoruz. Çünkü  hepsiyle görüşüyoruz. Şu an yaklaşık 17-18 havayolu var ve bunların içinde 5-6 tanesinin çıkacağını düşünüyoruz.İSG’DEKİ 2. PİSTİN DURUMUİkinci pistimizin aslında bitmiş olması gerekirdi. Fakat gecikmelerden dolayı bugüne kaldı. İhale başladı ve süreci devam ediyor. Yanılmıyorsam önümüzde ki 10-15 içerisinde 1. aşama bitecek ve 2. aşamaya geçilip fiyat teklifleri alınmaya başlanacak. Onun da 30 günlük bir askı süreci var. Ekim ayına kalmaz, kalır ise de 29 Ekim’de 2. pist için temel atma töreni yapılacak. 2. pist büyük bir inşaat. Türkiye’de yapılan pist inşaatlarımızdan biraz daha büyük bir iş. 23 metreküplük bir dolgusu var. E-5 ve TEM bağlantı yolu 1 kilometre tünel olarak pistin altında kalacak. Bu Türkiye’de bir ilk olacak. 3 bin 500 metre uzunluğunda olan dünyanın en büyük yolcu uçağı Airbus 380’i kabul edebilir hale geleceğiz. Çünkü yapılacak taksi yolları ve 205 no’lu körüğümüz buna elverişli. Pisti açtığımız zaman hem kapasitemiz artacak hem rahatlayacağız. Büyümemiz çok daha hızlı olacak.İSG’YE YAPILAN YATIRIM MİKTARIBiz aslında 336 milyon euronun üzerinde yatırım yaptık. Bu yüzden bize artı 2 yıl daha işletme hakkı verildi. Bu da normal yatırımın haricinde yaklaşık 25 milyon euro ediyor. Bu yıl harcayacağımız yaklaşık 6 milyon euroluk bir yatırımımız var. Önümüzdeki yıl 10-12 milyon euroluk bir planımız var fakat bu önümüzde ki süreçte değişebilir. Çünkü ikinci pistin ihaleye girmesiyle bitiş sürecine yakın daha büyük bir genişleme çalışmasına geçeceğiz. Çünkü 2. pistin bitmesi ile uçak ve yolcu kapasitemiz artacak. Biz şu an da bile belli saatler arasında uçak kapasitesinde doyuma ulaşıyoruz. Ama hala bir sürü boş saatimiz var. Aynı durum Atatürk Havalimanı için de geçerli. O saatlerde ki talepleri alabilirsek büyüme hızımız daha da artacak. Çünkü o saatler de 1-1.5 milyon arası yolcu kaybediyor olabilirim. O 1-1.5 milyon yolcu bize artı getirecek. Bizde terminal operasyon simülasyonu adı verilen bir simülasyon var. Yani yüzde 20 büyürsek veya  yolcu-uçak sayısı artarsa ne olur soruları ile bütün akışı yeniliyoruz. 2-3 yıl öncesinden bunları görebiliyoruz.“DÜNYADA HAVACILIK SEKTÖRÜ GERİLERKEN BİZ ÇİFT HANELİ RAKAMLARLA BÜYÜYORUZ”Türkiye havacılık sektöründe dünyada çok büyük bir öneme sahip. Dünyada havacılık sektörü gerilerken biz çift haneli rakamlarla büyüyoruz. Bu aşamada temeli atılan 3. havalimanı, çok büyük bir öneme sahip olacak. Türkiye, dünya havacılığında daha üst sıralara çıkacak. 6 YILDA 3 MİLYON YOLCUDAN 24 MİLYON YOLCU HEDEFİNE… Sabiha Gökçen’e 2008 yılında 3 milyon yolcu ile devraldık. Bu yıl 5. yılı devirdik ve 6. yılın içinde 24 milyon yolcu hedefimizi yakalayacağız. Yani bu süreçte 8 kez büyümüş olacağız. Hal böyle oluncada Atatürk Havalimanı’nın kapasitesinin sonuna gelmesi biz doğal olarak etkiliyor. Fakat Sabiha Gökçen Havalimanı’na tek başına baktığımız zaman başka bir pazar görüyorsunuz. Zaten Rekabet Kurulu da her havalimanını ayrı bir pazar olarak değerlendiriyor. Yani Atatürk Havalimanı da kendi içinde bir markettir, başka bir havalimanı yapamazsınız. Biz Anadolu yakasının havalimanıyız. Anadolu’nun diğer şehirlerinden ve çevre ülkelerden gelen yolculara hitap ediyoruz. Bizim hedefimiz buranın ayrı bir pazar olduğunu anlatmaktı ve bunu da başardık. Hal böyle olunca da Atatürk Havalimanı’nın darlığı bizi pozitif etkiliyor.“UZAK ALGISI YIKILDI VE HERKESİN KULLANDIĞI BİR HAVALİMANI OLDUK”Peki 3. havalimanımız açıldığı zaman ne olacak? O süreçte bizim bağlantı yollarımız ve Gebze Köprüsü bitecek. Bursa 1 saate düşecek. Bursa ve çevresi kalabalık şehirler olduğundan bizim için büyük bir pazar. Özellikle Anadolu Yakası’na baktığımız zaman büyük bir sanayi ve büyük bir iş gücü ile karşılaşıyoruz. Metro hattına baktığımızda şimdilik Kadiköy-Kartal hattı Kaynarca’ya uzanıyor. İleride Kaynarca’dan Sabiha Gökçen’e kadar gelecek Sabiha Gökçen’den devam ederek Sancaktepe’ye ulaşacak oradan Üsküdar’a başlanacak ve bu noktadan 24 saat boyunca iki taraflı olarak o bölgeye çok daha kolay ulaşım sağlanacak. 3. köprü ve o süreçte Avransa Tünel’i bitecek. Marmaray hattı uzayacak ve önümüzde ki bir yıllık süreçte gideceği son noktaya kadar bağlanacak. Hızlı tren... Bu durumda Sabiha Gökçen Ankara dahil olmak üzere çevre illerden 20 milyon üzerinde bir nüfus tarafından çok daha kolay ulaşılabilir bir havalimanı haline gelecek. Anadolu Yakası’nın ulaşımı bütün bunlar bittiği zaman Türkiye’de ki en iyi ulaşım yapan yerlerden biri olacak. Altyapı hemen hemen tamamlanmış olacak ve her yere çok daha kolay ulaşılabilecek. Bu da bizi daha farklı bir konuma getirecek. Biz şehir havalimanı olacağız. Her ne kadar bu işe başladığımız zaman uzak olarak nitelendirsek de bugünlerde yakın sayılır hale geldik. Uzak algısı yıkıldı ve herkesin kullandığı bir havalimanı olduk. Az önce bahsettiğim bağlantılar bittiği zaman, hem bölge için hem de İSG için bambaşka bir konuma geleceğiz. Kargo ve yolcu havalimanı olmak istiyoruz. HABOM PROJESİ İSG’deki HABOM projesi bitti. Son testleri de bitirdiler. Bölgesel olarak bakım ve onarım hizmeti verecek en büyük proje. Bu proje özellikle Sabiha Gökçen’in çalışan sayısına mevcut bir katkı sağlayacak. Havalimanları baktığımız zaman tabir-i caizse iş oluşturma potansiyeli, istihdam oluşturma alanları. Başladığımız zaman 5 bin olan çalışan sayısı bugün 10 binleri geçti. İş büyüdükçe, potansiyel arttıkça, bakıma gelecek uçak sayıları ve uçan yolcu sayıları arttıkça burada ki çalışan sayısı da otomatik olarak artıyor. Atatürk Havalimanı’nda en son takip edebildiğim kadarıyla çalışan sayısı 30 bini geçmişti. Bu sadece doğrudan etki. Bir de bunun dolaylı etkisi var. Oraya taşeron şirketler, lojistik şirketleri, yemek sağlayan şirketler, servis şirketleri gibi diğer bütün şirketlere üst üste koyduğumuz zaman bu sayıyı en az üçe katlamak gerekir. 3. havalimanına dönüp baktığımız zaman ekonomik ölçekli büyük bir proje. Onun etrafında ki projeleri ile birlikte, 3. havalimanı tahmin edilen tam potansiyeline eriştiği zaman çalışan sayısı 100 bin olur. Dolaylı etkisiyle de 250-300 bin kişiye istihdam sağlayacak. Bu durum bizim ekonomik ölçeğimizi de gösteriyor. Ne kadar çok çalışan varsa o işin ekonomisi ve boyutu büyümş oluyor. Daha fazla kişiye ekmek veriyorsunuz. O zaman ülkenin ekonomisi ülkeye katkısı ve potansiyeli artıyor. Havalimanı işletmeleri büyük bir yatırım çünkü çok daha fazla kişi istihdam sağlıyor.