MAN, 2021 yılını değerlendirdi

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. geleneksel yıllık değerlendirme toplantısı, dün İstanbul’da gerçekleştirildi. Toplantıya, MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. adına Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, İkinci El Satış Direktörü Aydın Yumrukçal, Müşteri Hizmetleri Direktörü Şinasi Ekincioğlu ve Hafif Ticari Araç Ülke Satış Müdürü Cumhur Kutlubay katıldı. Toplantıda, sektör ve şirket bazında 2021 değerlendirmeleri ve 2022 yılı öngörüleri paylaşıldı.

“KAMYONDA SATIŞLARIMIZI YAKLAŞIK 2’YE KATLADIK”

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., tedarik ve üretim kısıtları nedeniyle zorlu geçen 2021 yılında başarısını sürdürdü. Araçların yakıt tüketimi ve teknolojisi konusunda çıtayı daha da yükselten MAN, yarının teknolojisi ile donattığı yeni nesil kamyonları ile yaşam boyu iş ortağı olarak gördüğü müşterilerinin tüm ihtiyaçlarına en ideal çözümler sunmaya devam etti.

MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, “Tedarik konularında yaşanan sıkıntılar üretim ve pazarı etkilese de yeni nesil aslanlarımız ile satış adedinde pazarın üstünde bir büyüme yakaladık. Yılsonuna kadar da satış adedimizi geçen yılın iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. 2021’de yeni nesil MAN TGX aracımız, sektörün en prestijli ödülü olan ‘International Truck of the Year 2021- Yılın Kamyonu’ ödülünü aldı. Ayrıca yılın sonlarına doğru yeni nesil TG3 serisi araçlarımızı, görkemli bir lansman ile değerli paydaşlarımızla buluşturduk. Yeni teknolojilerle birlikte daha düşük tüketim ve daha fazla sürdürülebilirliğe sahip 2022 model araçlarımız ile önümüzdeki yılda da müşterilerimizin yanında olmaya devam edeceğiz” dedi ve ekledi: “2021 yılı pazarı 27 binlere doğru gidiyor. Son 10 yıla baktığımızda bu rakam Türkiye ortalamasının üstünde. MAN olarak biz de geçen  yıla oranla satışlarımızı yaklaşık 2 kat artırdık. Çekici satışlarının çok iyi olduğu bir yıl geçirdik. İnşaat kamyon satışlarında ise biraz geride kaldı. Bildiğiniz gibi biz MAN olarak kamyon sektöründe güçlüyüz. Kamyon satışları düşmesine rağmen biz geçen yıla oranla satışlarımızı ikiye katlamayı başardık.

2021 yılında bizim için önemli gelişmelerden biri de Yeni Nesil TG3’ün lansmanını yaptık. Yeni nesil arazlarımızla birlikte geleceğin araçlarını ürettiğimizi düşünüyoruz. 2022 yılı eğer pandemi şartları da müsade ederse geniş bir Road Show düşünüyoruz. 2022’de 2021’den çok farklı bir yıl düşünmüyoruz” dedi.

"MAN LION’S COACH, PRESTİJLİ ÖDÜLLERİ TOPLAMAYA DEVAM ETTİ"

MAN Otobüs Satış Direktörü Can Cansu ise, “MAN olarak 2021’de seyahat otobüs pazarında pazar payımızı koruduk. Geçen yıl 517 adet ile biten pazar bu yıl en fazla 360 ile biteceğini öngörüyoruz. MAN olarak yüzde 10’lar seviyelerindeki pazarımızı koruduk. 2022, belki bu yılda daha iyi bir yıl olur. 2023 yılında sektör daha fazla nefes alır diye düşünüyorum” dedi.

Seyahat sektöründeki satış başarısını 2021 yılında da sürdüren ‘Coach of the Year 2020 – Yılın Otobüsü’ ödüllü Lion’s Coach, 2021 yılında da sektörün prestijli ‘Sustainable Bus Award 2022 – Sürdürülebilir Otobüs Ödülü’ne layık görüldü.

MAN, Lion’s Coach ve NEOPLAN Tourliner ile Türkiye otobüs pazarındaki pazar payını 2021 yılında da korudu. Yolculuğu keyfe dönüştüren MAN Lion’s Coach ve NEOPLAN Tourliner seyahat otobüsleri; tasarım, konfor, ekonomi ve güvenlik özellikleri ile bu yılda da Türkiye’nin her köşesindeki seçkin firmaların öncelikle tercihi olmaya devam etti.

Üstün özellikleri ile fark yaratan yeni nesil MAN Lion’s City CNG Efficient Hybrid de, şehir içi ulaşımına getirdiği birçok yenilik ile iddiasını ortaya koyuyor.

“1 MİLYON 100 BİN KİLOMETREYE KADAR ULUSLARARASI GARANTİ HİZMETİ SUNUYORUZ”

MAN İkinci El Satış Direktörü Aydın Yumrukçal da konuşmasında, “MAN TopUsed olarak 2021 yılında satışlarımızı kamyonda yüzde 35, otobüste ise yüzde 40 artırdık. İkinci elde inşaat kamyonunda neredeyse sıfıra yakın satış oldu. İkinci elde birçok önemli kampanyaya imza attık. Müşterilerimizi sıfır faiz kampanyası ile destekledik. Biz tüm araçlarımızı ekspertizden geçiriyoruz. Takas yapıyoruz, alt takas yapıyoruz. Segmentler arası geçiş yapıyoruz. Kendi markamız için çekicilerde 1 milyon 100 bin kilometreye kadar uluslararası garanti hizmeti sunuyoruz. Bu yıl mobilize garantisini hizmete sunduk. Müşterilerimiz arasında segmentler arasında geçişler yaşanıyor. Özellikle uluslararası nakliyeye kayma var. Bu zamana kadar uluslararası nakliyede olmayanların uluslararası nakliyeye kaydığını görüyoruz. Otobüste bireyselcilerin çıktığını görüyoruz” diye konuştu.

"MAN MÜŞTERİ HİZMETLERİ, AVANTAJLI BAKIM PAKETLERİ İLE MÜŞTERİLERİNİN HEP YANINDA OLDU"

MAN Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Şinasi Ekincioğlu da “Türkiye pazarına özel deneyimimizle, araçlarımızın nitelik ve teknolojik üstünlüklerini, satış sonrasındaki tecrübe ve uzmanlıklarımız ile birleştirdiğimizde avantajlı bakım paketlerimizle müşterimizin hep yanında olduk. MAN araçlar için en yetkin servisi, en doğru şekilde almasını sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda onları önceden tahmin edilmesi zor maliyetlere karşı da koruyoruz” dedi.

"MAN TGE, PANDEMİ KOŞULLARINA RAĞMEN 2021 HEDEFLERİNE ULAŞTI"

MAN Hafif Ticari Araç Ülke Satış Müdürü Cumhur Kutlubay ise konuşmasında, “2021 hedeflerimize ulaşmanın yanında, aynı zamanda hafif ticari araç (HTA) ürün grubunda yeni pazarlara açıldığımız bir yıl oldu. Pandemiye bağlı olarak, tedarik başta olmak üzere yaşanan tüm sıkıntılara rağmen Almanya’dan aldığımız tüm araçları sattık. Beklentileri karşıladığımız ve başarı ile sonlandırdığımız bir yıl geçirdik. 2022’de de aynı başarıyı hedefliyoruz. Çip krizi ve tedarik problemleri nedeniyle stoklar tükendi. 2021 yılında yük taşımacılığında yüksek bir talep oldu. 2022’nin ikinci yarısından itibaren hareketli bir pazar bekliyoruz.